Betaalmethoden

Inschrijven.nl biedt in individuele inschrijfformulieren de volgende betaalmethoden aan waarmee deelnemers het inschrijfgeld kunnen voldoen. Als organisatie kiest u zelf uit de verschillende mogelijkheden.

iDEAL
Deze betaalmethode is uitsluitend voor Nederlandse rekeninghouders.
Het is momenteel de meest gebruikte betaalmethode in Nederland waarbij u gegarandeerd over het inschrijfgeld beschikt.

SEPA incasso
Deze betaalmethode is uitsluitend voor rekeninghouders in Europa met de euro als munteenheid. De incasso wordt normaal gesproken na sluiting van de inschrijving uitgevoerd, maar is tussentijds ook mogelijk.
Deelnemers kunnen - zonder opgaaf van reden - het inschrijfgeld tot 8 weken na de incasso zelf laten terugboeken.

Creditcards (MasterCard / VISA)
Dit is een internationale betaalmethode met een wereldwijd bereik.
Het is een bekende en veilige betaalmethode.

Bancontact
Deze betaalmethode is uitsluitend voor Belgische rekeninghouders.
Het is vergelijkbaar met iDEAL en u beschikt gegarandeerd over het inschrijfgeld.

Overboeking
Deelnemers maken hierbij zelf het inschrijfgeld over naar het rekeningnummer (IBAN) van de organisatie, welke dan zelf de administratie van de betalingen bijhoudt.

Contante betaling
Het inschrijfgeld wordt hierbij pas op de dag van het evenement aan de organisatie betaald.
De organisatie houdt zelf de betalingen bij.
Als organisatie loopt u hierbij natuurlijk het risico dat een deelnemer mogelijk niet komt opdagen.

De kosten die aan een betaalmethode zijn verbonden kunt u bekijken op de pagina Kosten.

Wilt u dat iDEAL betalingen direct op uw rekening worden overgemaakt, dan kunt u hiervoor een abonnement afsluiten bij uw bank. Alleen de volgende abonnementen worden ondersteund: iDEAL Professional (Rabobank), iDEAL Advanced (ING Bank) en iDEAL Zelfbouw (ABN AMRO).
Ook kunt u desgewenst zelf de SEPA incasso uitvoeren. Hiervoor moet u wel over een SEPA incasso-contract van uw bank beschikken.